Japonsko podeželje, 17. Stoletje. Šogunsko preganjanje kristjanov je v polnem zamahu. Misijonar Rodrigo (Andrew Garfield), mlad portugalski jezuit, raziskuje, kaj se je zgodilo z njegovim mentorjem in predhodnikom, očetom Ferreirom (Liam Neeson). Je res izrekel apostazijo in s tem izdal tako svoje temeljno, versko prepričanje kot tudi Cerkev v Rimu?
Zgodba tega nadvse napetega in pretresljivega »trilerja« temelji na resničnih zgodovinskih osebnostih, dogodkih in dejstvih. Roman je mojstrovina, ki je bila navdih za opero, simfonijo in sedaj še film. Molk je ep o japonskih misionarjih, o katerem je režiser Martin Scorsese sanjal skoraj 30 let, odkar je prebral knjigo. Zgodovinska drama ni prvi Scorsesejev film, v katerem je za podlago vzel knjigo z versko tematiko. Tak je bil tudi film Zadnja Kristusova skušnjava z Willemom Dafoejem v glavni vlogi iz leta 1988, posnet po knjigi Grka Nikosa Kazantzakisa iz leta 1951.
Zgodovinska drama Molk je filmska priredba romana Šusakuja Enda 1966 z naslovom »Silence« o dveh jezuitskih duhovnikih s Portugalske. Ta se v 17. stoletju v iskanju izgubljenega mentorja znajdeta na Japonskem, kjer so krščanski veri šteti zadnji dnevi, zato se v lociranju pogrešanega mentorja srečata z vrsto nevarnosti. V 17. stoletju je namreč šogunat iz političnih razlogov začel preganjati krščanstvo, ki so ga sredi 16. stoletja tja zanesli portugalski misijonarji. Takrat se je Japonska delno odprla tujcem in njihovemu kapitalu ter idejam krščanstva. Zato je sedaj v strahu pred izgubo suverenosti nastopilo novo obdobje zaprtosti dežele za vse, kar je prihajalo iz takratnega zahodnega sveta. Zaprtje je vključevalo tudi kruto preganjanje krščanstva, ki je bilo obtoženo za nosilca idej, ki naj bi ogrožale samostojnost. Duhovnike so prisilili, da so stopili na preproste podobe Jezusa ali Marije, imenovane fumie, in se tako odrekli veri.
Oče Ferreiro, portugalski jezuit in predstojnik, ki je deloval na Japonskem v prvi polovici 17. stoletja še v času odprtosti, je redno javljal o svojem delovanju in razširjenosti krščanstva na Japonskem. Po prelomu, zaprtju in pričetku preganjanja kristjanov od 1633 dalje pa od njega ni več novic. Še huje. Pojavila se je celo novica, da je podlegel preganjanju in po mučenju – šesturnem visenju nad greznico, izrekel apostazijo – izstop iz krščanske cerkve. O resničnosti te novice in stanju preganjanega krščanstva v tedanji Japonski želijo izvedeti trije drugi portugalski jezuiti z vodjem Sebastianom Rodrigom, ki se po skrivnih poteh odpravijo na pot.
Film prikaže deželo vzhajajočega sonca, ki kljub sedanji odprtosti še vedno ohranja del skrivnostne preteklosti. V filmu smo priča nasprotjem idej, sumničenjem, vztrajanju v prepričanjih in njihovem zanikanju, osebnih krizah ter iskanju rešitev, ki so še vedno tako blizu človeku tudi današnjega časa.