Črno-bela umetniška fotografija človeka, zvitega v klobčič, obdanega s prozorno folijo

EMA ŠIREC - fotografinja

Sara Nuša Golob Grabner10. september 2024
Ema Širec (2001) je fotografinja, ki se ukvarja tudi z grafiko. Diplomirala je iz vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje in trenutno zaključuje magistrski študij na Royal College of Art v Londonu. Ukvarja se z dolgoročnimi projekti, ki se vrtijo predvsem okrog eksperimentiranja z materiali v analognem svetu in s človeškim telesom kot objektom. Že več let deluje tudi na slovenski drag sceni, v katero je stopila skupaj z Haus of Vulva. Sodelovala je že s kar nekaj institucijami, med katerimi so: DiH, Ljubljana Pride, MKC, MSRO, Škuc ... Kot članica Mišnice v GT22 vodi razne delavnice na temo fotografije. Za svoja dela je prejela nagrade v Tokiu, Parizu in Budimpešti. Razstavljala je v Sloveniji in tujini, v najnovejšem projektu pa s festivalom Offprint londonske galerije Tate Modern.

Fotografije Eme Širec tematizirajo človeka kot kos mesa, pripravljenega za prodajo na neoliberalnem trgu, razstava kot celota pa kritiko antropocentrizma predstavi tudi multimedijsko, prek videa, zvoka in skulpture. Umetnica svoje serije preizkuša v več medijih, tako spremlja njihov razvoj in njihove meje ter prek tega ustvarja zaokroženost sporočilnosti. 

Kombinacija vizualnega, haptičnega in avditivnega pripomore k preseganju golega opazovanja, pri katerem se lahko gledalec še distancira preprosto kot voajer trpljenja in vzpostavi moralno držo, ki ga ločuje od predstavljene problematike. Dotik eksponatov ni prepovedan, saj aktivacija različnih čutil onemogoča pasivnost do koncepta in likovnih del samih. Ustvarja potencirano atmosfero absurdnega okolja, interpretiranega skozi fotografije človeškega telesa, zavitega v folijo, zvok pasjega glodanja kosti, mehko skulpturo kosa živalskega mesa in kosti same. Prikazano je vzporejanje živalskih mesnih produktov s človeškim telesom in brisanje meja med umetno ustvarjenimi hierarhijami bitij v času, kjer domnevni človeški napredek spremlja tudi vse močnejša dehumanizacija. 

Črno-bela umetniška fotografija nog, ovitih v prozorno folijo