
KJE SMO: slovenski film na zemljevidu sodobnosti / Karpo Godina - Zgodba gospoda P.F.
Zgodba gospoda P. F. v režiji Karpa Godine je film o izjemnem posamezniku, gre za premišljen portret osebnosti, ki zavestno živi na meji med resničnostjo in mitom. Peter Florjančič se v filmu ne pojavi kot klasičen biografski subjekt, temveč kot izumitelj, ki si svet ne le razlaga, temveč ga neprestano tudi preoblikuje. Godina ne sledi strogi kronologiji in faktografiji, temveč gradi asociativno pripoved, sestavljeno iz drobcev spomina, pripovedi in gibanja, s čimer gledalca potisne v notranji ritem protagonistovega življenja. Florjančičeva iznajdljivost je v filmu prikazana kot tehnična inovativnost, kot način bivanja, njegovo življenje med izumiteljstvom, razkošjem in svetovljanstvom deluje kot stalni prehod med resničnim in zaigranim, med zgodbo in predstavo. Film tega ne razgalja z distanco, temveč sprejme mit Florjančičeve osebnosti kot del resnice o človeku, ki je svojo identiteto gradil enako zavzeto kot svoje izume. Najzanimivejša razsežnost filma se razkrije v protislovju med zunanjim uspehom in notranjo krhkostjo. P. F. je navzven zmagovalec, obdan s prestižem in vplivnimi ljudmi, vseeno pa film odpira prostor za neke vrste slutnjo osamljenosti, ki spremlja to vrsto življenjske drže. Florjančičevo bivanje je nenehen projekt samopotrjevanja, kjer uspeh ne prinaša dokončnega miru, ampak potrebo po vedno novem presežku. Godina se ne odloči za sodbo in me poveličuje izumitelja, hkrati pa ga tudi ne razkrinka, ampak ga raje opazuje. S tem gledalcu prepusti, da sam vzpostavi razmerje med mitom in resnico, med občudovanjem in dvomom. Prav v tej odprtosti film doseže svojo moč, saj ne ponuja enoznačnega odgovora na vprašanje, kaj pomeni uspeti, temveč pokaže, kako zapletena in ambivalentna je ta ideja v modernem svetu.

