Slovenskemu filmu se obetajo dobri kadri
Radi gledamo filme, ki se godijo v zaporih. No, letos pa smo jo na 27. Festivalu slovenskega filma najprej mahnili v Magazin Grando, nekdanje portoroško skladišče soli tik ob morju, kjer so v preglednem programu Panorama predvajali film o nekdanjem kriminalcu in zaporniku, ki je postal pisatelj, slikar – in zdaj še glavni junak dokumentarca Fela F. Blackwood – Što na umu to na drumu. Feliks Plohl, ki je pri Beletrini izdal romana Vsi moji grehi (2019) in Grešnik na kvadrat (2022), je na projekcijo v Portorož pripotoval z Danskega, kjer zdaj živi. In pred našo kamero stopil v družbi scenarista Matjaža Pikala ter režiserja in soscenarista Boštjana Korbarja:
Letošnji Festival slovenskega filma je tradicionalno odprla podelitev nagrade Milke in Metoda Badjure za življenjsko delo. Prejela jo je kostumografinja Zvonka Makuc, ki so se ji v avli Avditorija Portorož poklonili tudi razstavo njenih izbranih del. Prav posebej pa je odmevala napoved ministrice za kulturo Aste Vrečko, da bo država domačemu filmu naslednje leto namenila 14,4 milijona evrov, torej 4,75 milijona več kot letos. Kako se bo to pokazalo, bomo videli – dobesedno!
Tokrat se je v tekmovalnem programu zvrstilo 72 filmov. Na osrednjem prizorišču, v Avditoriju Portorož, je daleč najbolj slavila Odrešitev za začetnike, tretji celovečerec Sonje Prosenc, ene naših mednarodno najbolj uveljavljenih in cenjenih režiserk. Že s celovečernim prvencem Drevo je pred desetletjem na festivalu v Portorožu osvojila tri vesne in nagrado Združenja filmskih kritikov, nakar je z njim gostovala na petdesetih festivalih po svetu.