Skupina žensk leži v krogu na peščeni plaži
Foto: Tjaša Ferme osebni arhiv

Tantrahausca

Tjaša Ferme15. julij 2025
Tjaša Ferme je slovenska igralka, ustvarjalka in režiserka, ki že sedemnajst let živi in dela v New Yorku. Prejela je nagrado NYSCA, slovensko filmsko nagrado vesna, posebno omembo žirije na FF500, nagrado občinstva za film Wild Child in the City na TSD ter nagrado za igralske dosežke Sapphire na Cinerockomu. Igrala je glavne vloge, kot so Beatrice (Much Ado About Nothing), Lady Macbeth (Macbeth), Eva (Confessions of a Nymphomaniac), Debra/Prairie (Hooded na 59E59-MacArthur Award), Taja (Revolution of Everyday Life, del stalne zbirke Tribeca Film Institute) in Ilona v 10+ nagrajenih televizijskih serijah Three Trembling Cities ter mnogih drugih. Tjaša je ustvarila Ophelia's Flip (Cannes Film Festival, 2012), uspešno farso Cocktales, ter interaktivne solo predstave Wild Child in the City in My Marlene (HERE). Nedavno je ustvarila in režirala Bioadapted, ki ga je New York Times označil za »pionirsko ustvarjalnost«.

Na Manifestu, festivalu zavesti v Kostariki, za katerega mi je povedal nizozemski operni pevec, sem kot kakšen manijak obiskala vse delavnice. No, mogoče sem kakšno izpustila, ker sem bila lačna (baje normalen pojav vsake štiri ure). In ena izmed delavnic je bila čisto običajna tantrična delavnica s čisto običajnimi tantričnimi vajami. Voditeljica je bila karizmatična suhica iz Britanije, ki je razlagala, da ima tantrični odnos tudi s svojo mačko, in me pri tem tudi sama spominjala na abesinsko muco, nekam suhljato, ampak energično. Zvečer po dobri dozi plesa in ljubezni sem se ji približala na pogrnjeni piknik »dekici« na tleh. Med svojo delavnico je izrekla nekaj, kar mi nikakor ni šlo iz glave, prav odmevalo je po hodnikih mojih možganov: Tantrahuasca. Približala sem se ji in jo malce provokativno povprašala o le-tej. V bistvu je šlo za tantrični oddih s samimi ženskami, ki se borijo s svojimi eksistencialnimi vprašanji preko dihalnih vaj in ajavaske (ang. Ayahuasca).