Wim Wenders in Kiefer Anselm

Wim Wenders in Kiefer Anselm - Ko se film poda v iskanje barve, zemlje in tišine

Uredništvo Beletrina Digital22. julij 2025
Na filmskem festivalu v Cannesu se je ploskalo Wimu Wendersu, režiserju, ki že pet desetletij snema filme, ki jih bolj doživljaš, kot pa zgolj gledaš. Leta 2023 je v Cannes pripeljal Anselm, portretni dokumentarni film o nemškem umetniku Kieferju Anselmu. Pravzaprav je prinesel nekaj več, prinesel je dokaz, da je film lahko tudi meditacija.

Obisk Kieferjevega sveta 

Wenders ni hotel narediti klasičnega dokumentarca z intervjuji in kronologijo, Anselm ni film o biografskih točkah, ampak o dotikih barve, zemlje, pepela, železa, zgodovine in spomina. 
Ko ga gledamo, imamo občutek, da Wendersova kamera hodi po Kieferjevih monumentalnih ateljejih skoraj kot radovedni otrok, ki zre v kup razsutih svinčnikov, orjaške platnene konstrukcije ali polja, prekrita s posušenimi sončnicami. Včasih se približa teksturam tako blizu, da skoraj začutimo njihov vonj. Snemal je v 6K in s 3D tehnologijo, a tehnični presežki so zgolj orodje za nekaj intimnega: za občutek, da smo znotraj umetnine, ne pred njo. Tako hodimo skozi Kieferjeve prostore, ki so hkrati atelje, arhiv in nekakšna tiho žareča katedrala spomina na nemško preteklost.