Inkluzija je proces vključevanja različnih v vzgojno izobraževalni sistem, v katerem sta poleg uspešnosti pomembna tudi vključenost in dobro počutje. Za uresničevanje potreb nadarjenih učencev v osnovnih šolah je nujen inkluziven pristop, ki omogoča razvoj in napredek posameznika skladno z njegovimi potenciali in interesi, za doseganje najvišjih rezultatov glede na sposobnosti posameznika.
Vse več je otrok, ki imajo posebne potrebe in imajo dodatno strokovno pomoč ali določene prilagoditve. V naši državi naj bi vsi bili enakopravni, zato si vsi zaslužijo enake možnosti. Država je primorana vsem državljanom nuditi enake pogoje. Posamezniku mora omogočiti delovanje v družbi ne glede na njegove sposobnosti, torej mu mora nuditi prilagoditve, ki jih potrebuje. S to težavo se ukvarja prav inkluzija, ki temelji na enakosti, enakopravnosti in emancipaciji ter uvaja vključevanje otrok in mladostnikov s posebnimi pravicami v redne osnovne šole, saj je temeljna pravica na področju izobraževanja pravica do izobrazbe, ki zajema vse stopnje.