
Drage bralke, dragi bralci, tokrat vam predstavljamo roman Dežela ZOO, knjigo pisatelja, prevajalca, scenarista in urednika Dušana Čatra. Z avtorjem se je pogovarjal novinar, igralec režiser in televizijski voditelj Toni Cahunek.
Dežela ZOO je zgodba o družini Habermann. Avtor v malce arhaiziranem slogu ustnega izročila z obilo humorne distance raziskuje vprašanje človekove notranje svobode. Opisuje življenje splavarjev v Savinjski dolini v viharnih časih pred začetkom 2. svetovne vojne, ko so se savinjski splavarji zadnjič podali na pot do Beograda. To »povest o dobrih in slabih ljudeh« poganjajo naprej prvinska čustva ljubezni, strasti, nebrzdanega besa in ljubosumja. Splavarski gospodar in veleposestnik Herman Habermann nadaljuje tradicijo trgovanja z lesom. Ima dva sinova, Maksa Albina in Friderika. Slednji se med služenjem vojaščine vrne domov zaradi poroke starejšega brata, ki pa je še na »rajži«. Tako se Friderik seznani z bodočo svakinjo Heleno Lipold iz Celja. Dekle se zave, da se je prenaglila s poroko, in nekateri načrti splavajo po vodi. Ko se sinova Habermann skupaj znajdeta na velikem splavu, ki pluje proti Beogradu, je njuno soočenje neizbežno. A kakor pravijo savinjski splavarji: Kar se na splavu zgodi, tam tudi ostane.
Tokratno epizodo Beletrine v živo posvečamo romanu Sijanje Stephena Kinga. O klasičnem delu kralja grozljivke sta se pogovarjala programski direktor filmskega festivala FeKK Matevž Jerman in programski direktor filmskega festivala Liffe Simon Popek.
Beletrina že nekaj let v rednih razmakih skrbi za navdušene bralce Kingovih uspešnic. Tokratna bera prinaša eno njegovih najuspešnejših del, ki je prek Kubrickovega filma z Jackom Nicholsonom že zdavnaj postalo del našega kolektivnega kulturnega spomina.
Nova služba Jacku Torranceu ponudi odlično priložnost za nov začetek. Kot oskrbnik impozantnega starega hotela izven sezone bo imel dovolj časa, da se bolj poveže z družino in do konca spiše svoj roman. Odrezana od sveta sredi snežnih zametov visoko v gorah pa postaja idilična lokacija vse bolj zlovešča. Edini, ki opazi strašljive sile, ki se zbirajo na območju hotela, je Danny Torrance, petletnik z nenavadnimi telepatskimi sposobnostmi. Stephen King se je v svoji četrti in do tedaj največji uspešnici iz leta 1977 navezal na znamenito kratko zgodbo Edgarja A. Poeja Maska rdeče smrti ter jo nadgradil z vznemirljivim notranjim monologom protagonista. Roman je morda zasenčila le Kubrickova filmska priredba (1980), ena najvplivnejših grozljivk, ki je King sicer ne mara: Kubrickov film odlikuje predvsem briljantno upodobljena klavstrofobična atmosfera praznega hotela, roman pa je mnogo več, saj s sugestivno pripovedno spretnostjo prodre do najbolj skritih misli glavnih likov, kjer ždijo tiste prave pošasti. Si jih upate pogledati od blizu?