Klaus Mann: Mefisto
Podkast
Shrani
Beletrina v živo

Klaus Mann: Mefisto

Produkcija
Beletrina
Dan objave
10. november 2025
Produkcija
Beletrina
Dan objave
10. november 2025
POVZETEK

Drage bralke, dragi bralci, oglejte si epizodo Beletrine v živo, v kateri nadaljujemo s predstavitvijo IV. letnika Klasične Beletrine. Na vrsti je roman nemškega pisatelja Klausa Manna z naslovom Mefisto, ki sodi med najpomembnejša dela nemške protinacistične književnosti. Pogovarjali sta se avtorica spremne besede Vanesa Matajc in voditeljica Blažka Müller.

Mefisto je prvič izšel leta 1936, leto dni po svojem nastanku v Amsterdamu, enem od emigrantskih zatočišč Klausa Manna. Za takratni čas skoraj preroško delo opisuje nastanek in vzpon nacizma ter njegove uničujoče posledice. Avtor pa v romanu ne izrisuje političnih in ekonomskih vzrokov za njegov razmah, ampak vzpon nacističnih idej prikazuje v okolju, kjer bi pričakovali visoko mero intelektualne kritičnosti – v gledališču.

Glavni lik romana je igralec Hendrik Höfgen, ki je nastal po modelu Mannovega svaka Gustava Gdünd-gensa, tedaj najslavnejšega nemškega igralca, upravnika Državnega gledališča v Berlinu, senatorja in državnega svetnika. Höfgen, pustolovec, povzpetnik in moralni kameleon, se iz gledališke province povzpne na berlinske odrske deske, v novem nacističnem režimu pa pridobi najvišje umetniške in politične časti.

NASLEDNJA EPIZODA
Eva Mahkovic: Toxic

Drage bralke, dragi bralci, vabljeni k ogledu epizode oddaje Beletrina v živo. Tokrat smo gostili dramaturginjo in pisateljico Evo Mahkovic, ki je v pogovoru z Manco G. Renko predstavila svojo pravkar izdano knjigo TOXIC.

Knjiga TOXIC je po avtoričinih besedah »avtofikcija, dnevnik, koledar, glitter, tema, roza, kri, veliko resnice, veliko laži, jaz, prava in izmišljena čustva, fantazije, tesnoba, sanje in umor«. Sestavljena je iz prologa in osmih delov, ki vsak zase, predvsem pa skupaj, pokažejo »performiranje osebe Eva Mahkovic«, ki ves čas kot refren ponavlja, da je lahko oseba hkrati toliko različnih stvari. Posamezni deli med drugim prinašajo portrete in avtoportrete, mite, analizo serij, razgradnjo konceptov, in se iztečejo v Vertigo, ki je nekakšen divji seznam, vrtinec, ki nas posrka v samo srčiko dela.