Založba
Kulturni center Maribor
Leto izdaje
2020
Jezik(i)
slovenščina
Založba
Kulturni center Maribor
Leto izdaje
2020
Jezik(i)
slovenščina
Število strani
184
Zbirka
Zbirka e-knjige Kulturnega centra
Tip datoteke
epub
ISBN
9789616781718
POVZETEK
Filmsko glasbeni duel, ki izhaja
tako iz filma kot iz glasbe, prinaša pregled glasbeno filmske dejavnosti na
področju evropskega filma, njegovih skladateljev in skladateljic in podeljenih
nagrad EFA (=Evropske filmske akademije; 1988 →) za izvirno filmsko glasbo,
imenovane Felix. Evropski film v nasprotju z drugimi svetovnimi produkcijami
predstavlja večinoma avtorski film v njegovi najboljši in najbolj občutljivi
umetniški dikciji, da o zvoku in njegovi glasbi niti ne govorimo. Gre za
avtorjevo 5. tovrstno nadaljevanje in predstavlja esejistični pregled zadane
tematike zadnjih 30-let filmskega ustvarjanja v Evropi: Benetke, Berlin,
Cannes, …, kar pa že pomeni sam tovrstni, evropski vrhunec. Pričujoči pregled
tovrstne glasbeno filmske dejavnosti predvsem opozarja na naslove, ki so se v
času (1986-2016) vrteli v evropskih filmskih gledališčih, venomer pa opozarja
na več kot enakovredno vlogo glasbene umetnosti v (zvočnem) filmu. Za razliko
od nepreseženega (ameriškega) Hollywooda (Bollywooda) in vedno bolj agresivne
kitajske filmske produkcije, evropski film v glavnem predstavlja avtorski film
v njegovi najboljši in najbolj občutljivi umetniški dikciji, da o zvoku v njem
in njegovi glasbi niti ne govorimo. Ukvarjanje z zvokom in posledično z glasbo
je danes žal mnogokrat samoumevno, saj lahko vsakdo z njima počne, karkoli pač
že hoče; saj obstajajo računalniški programi, ki delajo vse sami, njihovi
uporabniki pa se lahko temu samo čudijo in hkrati veselijo izdelkov. Žal
prevečkrat prav to postaja standard, ko filmski studii kupujejo in zahtevajo
takšne cenene izdelke. Mnogi v tem niti ne opazijo, da je za vsem tem samo
igrača, računalniška simulacija in ceneni zvočni trik. Na vse to je že pred več
kot pol stoletja opozarjal mislec, veliki nemški sociolog, muzikolog, glasbeni
kritik in skladatelj Theodor Wiesengrund Adorno (1903-1969), ki ga še danes
pozna, bere in razume malo ljudi. Morda je prav zato ukvarjanje z zvokom in
posledično tudi z glasbo tako postalo skoraj nekakšno preigravanje možnosti, ki
jih takšni programski paketi nudijo – in pri tem se, vsekakor, pozablja na
tisto, kar bi morali imenovati »vednost« o nečem – v tem primeru pač vednost o
zvoku, ob tem pa vednost o glasbi, o njeni zgradbi, vsebini, obliki in namenu.
Avtor